Elérhetõség:
Weboldal: www.feketekriszta.hu
E-Mail : info.feketekriszta@gmail.com
Telefon : +36 70 603 9344
Facebook oldalam: Fekete Kriszta Design https://www.facebook.com/pages/Fekete-Kriszta-Design/162515150580144?fref=ts

Szolgáltatások:

- egyedi, alkalmi, színpadi ruhák tervezése és kivitelezése
- egyedi elképzelésre, személyiségre szabott menyasszonyi ruhák tervezése és
kivitelezése
- öltözködési tanácsadás
- egyéni ruhatár kialakítása
- stylist feladatok ellátása

Magamról:

Az Ikrek jegyében születtem, ami nagy, de csapongó fantáziával jár, melyet
azonban Bak aszcendensem megzaboláz és munkámban megszállott maximalistává
tesz.
A Kulich Gyula Ruhaipari Technikum kijelülte utamat és jó iskola volt, hogy
megtanulhassam a ruhakészítés fortélyait. Ez az alapja annak, hogy
terveimet kompromisszumok nélkül valósíthatom meg. Ez elengedhetetlen egy
olyan tervezõnek, aki folyton keresi a megvalósítható formavilág határait.
Egy pályázat révén kerültem a Rose Mari Divatiskolába, ami elindított a
design világába.
A tervezés grafikai oldala kevésbé foglalkoztat. A tervek megszületése után
azonnal a megvalósítás folyamata érdekel. A szabás minden ruha alapja, így
nagyon fontosnak tartom, hogy ebben a folyamatban részt vegyek. Különleges
haute couture öltözékeimet, ha tehetem, magam készítem. Ruháim "életre
keltése" sok idõt igényel. Minden darabnak egyénisége van.
Az iskolák elvégzése után igyekeztem minél több területen kipróbálni magam
és mindenhonnan tanulni valamit.

Egyik meghatározó korszakom a színház világához kapcsolódik. Itt az öltözék
mint kifejezésmód kap szerepet. Kivitelezõként beleláthattam a készitési
folyamatokba, nyomon követhettem, hogyan születnek ezek a csodák. Itt
elleshettem a történelmi szabásokat, találkoztam a különféle
anyagtársításokkal. A legkiválóbb jelmeztervezõkkel dolgozhattam, köztük -
avilágszínvonalú - Rátkai Erzsivel, akitõl mind szakmailag,
mindhozzáállásban rengeteget tanultam.
A színházi évek sokat segítettek saját stílusom kialakulásában is.
Terveimben tudatosan jelenítem meg a színháziruhákra jellemzõ
részletgazdagságot.Fontosnak tartom, hogy a ruha mint tárgy is szép és
izgalmas legyen és magában hordozza az igényességet.Szeretem, ha a ruhának
lelke van, de természetesen nem dolga uralni
viselõjét. Kedvelem az emberközeli, kézi díszítõ technikákat (fonás, hímzés,
stb.). Ha van lehetõségem, nemes anyagokkal dolgozom (selyem, bõr, szõrme,
stb.), hiszen ezek karakterüknél fogva segítik a különleges, izgalmas
felületek létrejöttét.
a Madách színház kivitelezõjeként,dolgoztam:Stendhal: Vörös és fekete,
Shakespeare: Ahogy tetszik, Molnár-Kocsák: Vörös malom Anouilh: Beckett,
Sorkin: Becsületbeli ügy , Ray Cooney: Páratlan páros,- Müller-Tolcsvay:
Isten pénze ...stb darabjában. És a Szegedi Szabadtéri Játékokon elõadott
Szörényi-Bródy: Kiátkozott címû darabban is. Továbbá a Visegrádi, Hollókõi,
Nagyvázsonyi Palotajátékokon.A Békéscsabai Jókai Színház Usztics: Rózsák,
szerelmek címû musicaljének jelmeztervezõje voltam.
Jelmezkészít&otidle mûhelyben magam is készítettem kosztümöket, fejdíszeket és
gyermekdarabokhoz jelmezeket is
.
Az optikai trükkökrõl és a színek hatalmáról reklámfilmek, videoklippek,
magazinok stylistjaként szerezhettem tapasztalatot. Reklámfilmek
stylistjaként, Antal Nimród rendezõvel dolgoztam , OTP Bank, Coca-Cola,
Sprite, Amstel, Holsten, Karaván Kávé, Always tampon, Pannon GSM
stb.reklámfilmekben és kampányokban/.Ezekbõl néhány megtekinthetõ a
Multimédia menüpontban./

A Nox együttes Örömvölgy címû turnéjának jelmezeit és a Nem lesz több tánc
címû videoklippjének öltözékeit terveztem és kiviteleztem /megtekinthetõ a
Kollekciók menüpontban5-10 és a Multimédia menüpontban /-, illetve az
Idõn túl címû lemez-Hiszed e még c videoklipben az énekesnõ, Szilvi ruháit
/megtekinthetõ a Kollekciók 11 menüpontban és a Multimédia menüpontban/.

Lehetõségem volt hazai és külföldi filmes produkciókban világsztárok mellett
öltöztetõként dolgozni. Tõlük elsõsorban pszichológiai leckét kaptam
fegyelmezettségrõl és odaadásról.Többek között dolgozhattam:Az Amerikai
Rapszódiában (An American Rhapsody, 1999.) Nastassja Kinskivel Scarlett
Johanssonnal, Tony Goldwynnal, Kevin Connor: A kezdet-Marokko (In The
Beginning,
2000.) címû filmjében Martin Landauval, Bill Campbellel, Art Malikkal, Eddie
Cibriannal, Alan Batesel, Christopher Leevel,személyes öltöztetõje
voltam,Geraldine Chaplinnek és Jacqueline Bissetnek .Giles Foster: Koldus és
királyfi-jában (The Prince and the Pauper, 2001) személyes öltöztetõje
voltam Aidan Quinnek, Jonathan Hyde-nak.Andrei Konchalovsky: Oroszlán
télen-jében (The Lion in Winter, 2003.)személyes öltöztetõje voltam Glenn
Close-nak, Patrick Stewartnak és JonathanRhys Meyersnek. Dolgoztam a
Dinotópia mini-sorozatban (2004) és Steven Spielberg München (Munich, 2005)
címû filmjében - fõszereplõ Erick Bana és Daniel Craig .

Foglalkoztam textilminta-tervezéssel az Eszes Textil számára.

A Kopenhagen Fur, Európa legnagyobb nercszõrme-minõsítõ szervezetének
felkérésére szõrmedíszítõ technikákat dolgoztam ki /Kollekció menüpont18/.

Saját kollekciómmal rendszeresen részt veszek kiállításokon,
divatbemutatókon és
egyéb rendezvényeken.Kiállítóként2007.VAMDesign-LUXUSBRAND,2006.Milánó-MIFURNemzetközi Szõrmevásár
,2005 STYL-KABO Nemzetközi Divatkiállítás, MODATEX, FISE, TEXTIVÁLOK ,stb..

Divatbemutatók: Primatériák, Divatnapok, Textivál-alternatív divatshow, Air
France divatbemutató, Pesti Est, Toronto Intercontinental, Divatolimpia (1.
helyezés), Budapest Fashion Week és egyéb rendezvényeken, alternatív
hajshow-kon, különféle rendezvényeken. / kollekcióim megtekinthetõek a
Kollekció menüpontban, és a Multimédia menüpontban./

Ruháimat mindig testre és egyéniségre készítem. Mindig szem elõtt tartom
viselõjük adottságait. Öltözékünk tükör rólunk. Az öltözködés nem csak
szükségszer&utilde, de lehetõséget ad az önkifejezésre, a kommunikáció része.
Hiszem, hogy egyaránt fel kell vállalni a mindenkiben lakozó szépséget és a
korrigálandó adottságokat is. Ezért a ruha elsõdleges feladata, hogy a
lehetõ legelõnyösebb képet nyújtsa viselõjérõl. Ruháimmal mindig keresem a
vállalható határokat, de sosem a harmónia rovására.A divat mindenáron való
követése nem szükséges, csupán irányt mutat az aktualitásokról. Mindenkinek
jó ismerni saját adottságait, így könnyebb a neki elõnyös szín- és
formairányzatokat segítségül hívni az aktuálisdivatból.Egy önmagával
egységben levõ, saját stílusát megtaláló szemály sokkal harmonikusabb és
mutatósabb képet nyújt, mint egy, a divatot bármi áron követõ, de önmagát
nem ismerõ személy.
Munkám az, hogy ehhez segítséget nyújtsak.